Trükituna kärpisid ajalehed arvamust

Palju on kirjutatud ajalehtede kärpimisest, uudiste lehtede ja büroode reageerimisest finantssurvele viimastel aastatel. Kuid kasvav arv päevalehti on vähendanud ka ajalehepaberi hulka, mida nad pühendavad juhtkirjadele ja kommentaaridele, mis on kõrvalekalle traditsioonidest, mida väljaspool mõjutatud kogukondi on enamasti märgatud.


Viimane ja võib-olla kõige silmapaistvam näide on Philadelphia Inquirer, kes teatas septembris, et vähendab argipäeviti juhtkirjadele ja arvamustele eraldatud lehekülgede arvu kahelt ühele, käivitades proteste. Toimetuste ja kommentaaride ametlikku vähendamise kokkuvõtet pole, kuid Pewi uurimiskeskuse intervjuud kogu riigi toimetajatega on kinnitanud järkjärgulist muutust nii arvamusele antud ruumi mahus kui ka toimetuse ja opereeritud lehtede missioonides. Mõni paber on seda kompenseerinud, juhtides veebis rohkem juhtkirju ja veerge ning käivitades rohkem arvamuspõhiseid ajaveebe. Mõned on eemaldunud ajalehtede ajaloolisest missioonist, mis mõjutab avalikku arvamust, ja püüavad selle asemel veebis kogukonna vestlusi esile kutsuda.

FT_13.10.07_opinionWriters'Umbes viimase tosina aasta jooksul on trend olnud see, et toimetuse osakonnad on kaotanud ruumi ja personali,' ütles Bob Davis, ajalehe The Anniston (Ala.) Star siduskirjastaja / toimetaja, kes on nädalas kärpinud ühte arvamuslehte. 'Inimesed vaatavad ennast vähem kui toimetuse häält ja rohkem kui vestluse ergutajat.'


Üks kõnekatest märkidest on kuulumine toimetuse kirjutajaid ja kolumniste esindavasse organisatsiooni Arvamusajakirjanike Assotsiatsioon. Aastal 2006, enne ajalehtede kõige väiksemat vähendamist, oli AOJ-l 549 liiget. Sellest ajast alates on liikmeskond langenud 55%, tänavu 245-ni.

Mõned näited sellest muutuvast maastikust:

  • Mõni aasta tagasi langes Seattle Times raha kokkuhoiu nimel teisipäevast reedeni ühe kahest arvamuslehest. Samuti lõpetati mõnede sündikaatidega kolumnistide kasutamine, arvates, et inimesed saavad neid lugeda teistelt veebisaitidelt, ütles toimetuse lehetoimetaja Kate Riley. Tema sõnul keskendub toimetuse leht kohalikele ja piirkondlikele probleemidele, samas kui lehe veebisaidi kommentaarid on täiustatud. 'See ei ole ettevõte, kes loobub oma arvamuslehtedest,' ütles Riley. 'Idee, et vähem trükitud lehti on sellise pühendumuse mõõdupuu, on 20. sajandi mõtlemine.'
  • Kansas City Star kõrvaldas ühe oma kolmest argipäeva arvamuslehest 2008. aasta lõpus ja ühe kolmest pühapäeva lehest 2011. aastal. Miriam Pepper, asepresident / toimetuse leht, ütles, et kuigi mõned lugejad pöörduvad kommentaari lugemiseks lehe veebisaidile, mitte kõigile. 'Mind teeb tõesti murelikuks see, et mõned paberid vähenevad kasutatava ruumi võrra,' ütles Pepper. 'Oleme viimane koht, kus kogukonnad saavad tõesti pidada vestlusi, mis jõuavad tõeliselt mitmekesise publikuni'.
  • Floridas asuvad Scripsi aarderanniku ajalehed (koosseisus Stuart News, Indian River Press Journal ja St. Lucie News-Tribune) lisasid pühapäeviti tegelikult kaks arvamuslehte, kuid vähendasid nende koostatud juhtkirjade arvu. Justkui keskendumise nihke illustreerimiseks muutis Scripps Larry Reismani pealkirja toimetuse lehetoimetajast publiku kaasamise ja arvamustoimetajaks. 'Kui meil pole midagi, mida meil öelda on,' ütles Reisman, 'siis me ei ütle seda'.
  • Lõuna-Florida Sun-Sentinel likvideeris mõned aastad tagasi oma opereeritud lehe, kuid ennistas pool lehte lugejate pahameele peale. Selle aasta alguses lisas leht rohkem ruumi arvamuste avaldamiseks. Kuid toimetuse lehetoimetaja Rosemary Goudreau ütles, et viimase kümnendi jooksul on toimetuse kirjutajate arv langenud 11-lt viieni.
  • Paljud ajalehed on kärpinud toimetuse koomiksitegelasi ja sündikaatkolumniste trükituna ja veebis. 200 kirjanikku ja kunstnikku esindava loojate sündikaadi president Jack Newcombe ütles, et ta on pidanud oma klientide arvamuste veergude pidamiseks otsima erinevat tüüpi veebisaite, sest tänapäeval on ajalehtedele müümine 'absoluutselt raskem'.
  • Philadelphia Enquireri ruumi vähenemine on olnud eriti vaieldav - toimetuse lehetoimetaja Harold Jackson kutsus opereeritud kaastöötajaid protestima lehe omanike, kohalike investorite rühma vastu. Kirjastaja Bob Hall ütles, et kuigi uurija on viimastel aastatel läbi elanud korduvaid rahaliselt põhjustatud kärpeid, ei olnud opeeritud lehe kõrvaldamise otsus 'kulude kärpimiseks üldse tehtud'. Hall ütles, et fookusgruppides ütlesid inimesed, et paberil on „liiga palju juhtkirju, liiga palju eelarvamusi“ ja et osa, kuid mitte kogu ruum, moodustatakse pühapäeviti lisalehega. Ometi tunnistas Hall, et paljud lugejad on kärbete üle kurtnud. Esmaspäeval vallandas Hall uurija toimetaja William K. Marimowi, viidates ajalehe suuna suhtes tekkinud „filosoofilistele erinevustele”.